• Family Group - Social Media

Języki obce w 4-8

Język angielski

Nauka języka angielskiego to przede wszystkim reagowanie na komunikaty nauczyciela w języku angielskim i nauka słownictwa w oparciu o struktury gramatyczne. Stałymi elementami pracy nauczycieli jest częsta zmiana aktywności, wielokrotne powtórzenia, różnorodne metody pracy, podążanie za zainteresowaniami dziecka. Kładziemy nacisk na aspekt komunikacyjny nauki języka i jego praktyczne zastosowanie. Kolejne etapy edukacji to koncentrowanie się na wprowadzaniu słownictwa abstrakcyjnego, umożliwiającego rozumienie tekstów pisanych i słuchanych. Uczniowie pracują z tekstem, tworzą zdania, poznają czasy w języku angielskim.

Osoby prowadzące język angielski w naszej szkole to:

  • Katarzyna Kaczmarek
  • Anna Kubiak

Projekt z języka angielskiego ,,Rules in the Park”

Po zapoznaniu się ze słownictwem związanym z otoczeniem w parku oraz wprowadzeniem czasowników modalnych Must, Mustn’t, Can, Can’t, dzieci tworzyły zasady, których należy przestrzegać będąc w parku. Lekcja koncentrowała się na kreatywnej konstrukcji zdań w oparciu o przyswojony materiał gramatyczny oraz leksykalny.  Wymyślaniom zdań nie było końca, co świadczy o dużej ekspresji i twórczości dzieci …

House project

Kto by pomyślał, że na języku angielskim można być architektem i projektantem wnętrz?  Klasa 4b miała okazję zaprojektować i umeblować pomieszczenia w domach. Podczas realizacji projektu pracowaliśmy w grupach, utrwalaliśmy słownictwo oraz struktury There is/There are.

Present Simple – utrwalamy całym ciałem

Klasa 4 tworzy historyjki dotyczące planu dnia. Używamy czasu Present Simple skacząc przez wyspy. Koncentrujemy się na tworzeniu poprawnych gramatycznie zdań i jednocześnie pilnujemy, żeby nie wpaść do wody 🙂

Aktywność na lekcji jest najważniejsza 🙂

Dzisiaj w szkole gościliśmy na lekcji języka angielskiego rodziców. To ważny moment dla nich i dla nas. Rodzice w ten sposób poznają metody naszej pracy, obserwują aktywność swoich dzieci oraz mają możliwość oceny ich umiejętności. Po obserwacjach podsumowuję swoją pracę i w tym miejscu chciałabym powtórzyć jeszcze raz to, co powiedziałam na tym spotkaniu. Najistotniejsza …

Ania Kubiak - nauczycielka języka angielskiego

Ania Kubiak – nauczycielka języka angielskiego

Jestem absolwentką Pedagogiki Wieku Dziecięcego Uniwersytetu Łódzkiego. Certificate in Advanced English oraz liczne kursy metodyczne pozwalają mi na realizowanie się również jako nauczyciel j. angielskiego. Jestem osobą otwartą, dynamiczną i stanowczą, co bardzo przydaje się w pracy z drugim człowiekiem i budowaniu relacji. Uwielbiam realizować nowe pomysły i zaskakiwać moich uczniów. W życiu prywatnym moją …

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Język hiszpański

Język hiszpański to drugi język na świecie najczęściej używany. Z tego też powodu jest on nauczany w naszej szkole. Świetnie sprawdza się również w połączeniu z językiem angielskim. Jest on na tyle inny, że rzadko myli się i młodszym i starszym dzieciom. Co więcej, im częściej używany język i im bardziej popularny, tym motywacja do jego użycia rośnie. Tak jak w przypadku innych języków najważniejsze są chęci, a użytkowość jest ich podstawą. Druga kwestia to poczucie sukcesu i kompetencji, a to najszybciej osiągnąć można ucząc dzieci mówienia i rozumienia ze słuchu. Od tego zawsze rozpoczynamy wszystkie spotkania z językiem hiszpańskim i na tym bazuje edukacja w klasach 1-3. W klasach 4-8 zajęcia obejmują już rozumienie tekstów czytanych oraz wypowiedź pisemną. W naszej szkole zajęcia z języka hiszpańskiego odbywają się 3 razy w tygodniu. Po ukończeniu naszej szkoły dzieci osiągają poziom A2. W trakcie edukacji uczniowie przygotowują się do egzaminów DELE A1 i DELE A2.

 

 

Język niemiecki

Nauka języka niemieckiego w klasach młodszych opiera się głównie o poszerzanie bazy leksykalnej oraz reagowanie na proste komunikaty. W swojej pracy stosuję metody aktywizujące, które umożliwiają wielokrotność powtórzeń danego zagadnienia w różnorodnej formie.

W klasach starszych również poszerzamy bazę leksykalną, w zależności od poziomu grupy w oparciu o stałe struktury zdaniowe bądź poprzez tworzenie struktur w odwołaniu do poznanych reguł gramatycznych. Realizację zagadnień umożliwiają mi autorskie pomoce dydaktyczne oraz karty pracy.

Gramatyka na wesoło - odmieniamy czasowniki

Gramatyka na wesoło – odmieniamy czasowniki

Klasa 4 utrwala odmianę czasowników nieregularnych przez osoby.

Po powtórzeniu przy użyciu kart obrazkowych przyszedł czas na grę w kółko i krzyżyk. Powstały dwie drużyny: dziewczyny kontra chłopaki. Rywalizacja była zacięta i pełna emocji. Nikt nie dawał za wygraną…

Rywalizacja jest ważnym elementem naszej pracy.  Wielu naszych uczniów to dzieci nie posiadające rodzeństwa. Ponadto dzieci mają mało …

Budowanie zdań w języku niemieckim

Budowanie zdań w języku niemieckim

Dzieci z klasy 3-4 budują i zapisują swoje pierwsze zdania w języku niemieckim.

Na tym etapie bardzo ważne jest odniesienie do konkretu i odpowiednia wizualizacja zagadnienia. W związku z tym na pomocy dydaktycznej, która służy do budowy zdań z użyciem mianownika i biernika, umieściłam symbole części mowy M. Montessori. Końcówka osobowa czasowników została wyróżniona czerwonym kolorem …

Justyna Bubas - nauczycielka języka niemieckiego o sobie

Justyna Bubas – nauczycielka języka niemieckiego o sobie

Jestem absolwentką Pedagogiki Wieku Dziecięcego na Uniwersytecie Łódzkim. Deutsches Sprachdiplom II oraz doświadczenia wyniesione z własnej wieloletniej edukacji dwujęzycznej umożliwiają mi realizowanie się również jako nauczyciel języka niemieckiego.

Obecnie studiuję Socjoterapię i Psychoterapię Dzieci i Młodzieży. Ukończyłam Kurs Metodyczny Pedagogiki M. Montessori oraz liczne szkolenia (m.in. KLANZA, animator zabaw dziecięcych). Jestem pasjonatką języka, pełną …