• Family Group - Social Media

Galeria klas 1-3

  • Wojenne zawirowania widziane oczami pięcioletniej, a później sześcioletniej dziewczynki.

Ostatnio na zajęciach edukacji językowe nasza grupa miała okazję poznać historię małej Asiuni głównej bohaterki lektury, którą sama napisała już jako dorosła Joanna Papuzińska. Książka ta przedstawia bardzo trudny czas w jakim żyła Asiunia, ponieważ tuż po jej piątych urodzinach wybucha II Wojna Światowa…dzięki bohaterom książki wyruszyliśmy w pełną emocji,wzruszeń, smutku ale i radość podróż. Analizowaliśmy wybrane fragmenty książki,co dało nam możliwość do wielu rozmów również o rzeczach trudnych związanych z utratą i radzeniem sobie w sytuacjach trudnych.

Aby przybliżyć temat II Wojny Światowej zaprosiliśmy p. Roberta, który opowiedział nam dużo więcej na temat wojny, oraz Stasia P. z klasy 2-4, który przeczytał nam i opowiedział o wywiadzie jaki przeprowadził, ze swoją babcią, która przeżyła wojnę. Mieliśmy również okazję zobaczyć krótki film- „Kroniki Powstania Warszawskiego”. Podsumowując nasze rozważania stworzyliśmy wspólną mapę myśli odnośnie II Wojny Światowej widzianej oczami małej Asiuni. Sami zobaczcie!

 

  • Zajęcia z rodzicami

Czy nie macie czasami ochoty zabłysnąć swoją wiedzą i podzielić się nią z całym światem? My tak! I właśnie dlatego zaprosiliśmy na lekcję naszych rodziców. Tym razem to my wcieliliśmy się w rolę ekspertów i mieliśmy okazję nauczyć naszych rodziców jak rozpoznać części mowy w zdaniu, odmienić przez przypadki, A nawet podzielić ich z ułamków. Było wiele śmiechu i zabawy. Po wyczerpujących zajęciach edukacyjnych nadszedł czas na uroczyste pasowanie pierwszoklasistów. Gratulujemy naszym wybitnym Świeżakom i życzymy samych sukcesów! Brawo!

  • Lektura o psiej wierności – Dżok

Ostatnio na zajęciach edukacji językowej mieliśmy okazję poznać znaczenie prawdziwej wierności…dzięki bohaterowi książki pt. “Dżok- legenda o psiej wierności” wyruszyliśmy w pełna emocji i przygód podróż. Analizowaliśmy i ilustrowaliśmy wybrane fragmenty książki,co dało nam możliwość do wielu rozmów również o rzeczach trudnych związanych z utratą. Aby podsumować podsumować nasze rozważania stworzyliśmy wspaniałe budy Dżoka na ścianach których zawarliśmy najważniejsze informacje o lekturze. Sami zobaczcie!

  • Omawianie lektury nie musi być nudne!

Po przeczytaniu lektury pt. „Kubuś Puchatek” dzieci wcieliły się w konstruktorów gier planszowych. wymagało to nie tylko znajomości treści książki, ale również wykazania się logicznym myśleniem, umiejętnością tworzenia tekstu (każdy stworzył instrukcję do swojej gry) oraz zdolnościami plastyczno-technicznymi.

W trakcie tworzenia gier mieliśmy wiele radości. Postanowiliśmy podzielić się nią z najmłodszymi dziećmi w naszej placówce. Odwiedziliśmy więc przedszkolaków i wspólnie z nimi zagraliśmy w nasze gry. Okazało się, że są to godni uznania przeciwnicy i wcale nie było tak łatwo wygrać z maluchami 😉

  • Zdrowy styl życia

Inspiracją do tego było doświadczenie wykonywane w czasie lekcji przyrody, do którego użyto Coca Coli. Rozpoczęły się w związku z tym rozmowy, co korzystnie wpływa na nasze zdrowie, a co mu szkodzi. W technikach twórczych tworzyliśmy skojarzenia i definicje zdrowia oraz choroby. Dzieliliśmy się swoją wiedzą, a także poszukiwaliśmy nowych informacji w Internecie, encyklopediach etc. Odwiedziliśmy także pracownię informatyczną, gdzie oglądaliśmy prezentację multimedialną na temat odżywiania i aktywności fizycznej. Pojawił się pomysł, by usystematyzować zdobyte wiadomości i stworzyć „piramidę żywieniową”. Pracowaliśmy w małych grupach. Każda z nich zajęła się odrębnym piętrem piramidy. Po czym nastąpiła prezentacja opracowanych zagadnień. Kolejnym etapem były warsztaty farmaceutyczne poprowadzone przez specjalistów. Mieliśmy okazję wyprodukować własne tabletki, maść oraz doświadczyć przemywania ran, pobierania krwi, a również poszerzyć wiedze dotyczącą ziół. Panie farmaceutki były z nas dumne. Otrzymaliśmy dyplomy i nagrody. Wrażenia były niezapomniane 

Nasze działania maja wpływ na codzienne funkcjonowanie, ponieważ dzieci postanowiły kontrolować spożywane posiłki nie tylko w domu, ale również w szkole. Z większą świadomością zjadają surówki w czasie obiadu szkolnego 😉

W minionym tygodniu dzieci z klasy 1-3 zajęły się cyklem tematycznym dotyczącym zdrowego stylu życia.

  • Wiosenne sadzonki

Wraz z nadejściem wiosny w naszej sali zakwitły hiacynty, rzeżucha i zboże. Dzieci miały okazję poznać etapy rozwoju roślin. Samodzielnie je sadziły, obserwowały ich wzrost i wyciągały wnioski.

  • Wild animals

Na języku angielskim w klasie I-III poznajemy dzikie zwierzęta. Zdania oznajmujące i przeczenia w czasie Present Simple ujęte zostały na plakatach wykonywanych w dwóch grupach. Prace wykonane zostały z wykorzystaniem różnorodnych materiałów plastycznych. Brawo!

  • Podróż po świecie – pomoce dydaktyczne
  • Australia

Przygodę na najmniejszym kontynencie na świecie zaczęliśmy od spaceru po pustyni Wiktorii. Tańczyliśmy też taniec Aborygenów, wspinaliśmy się na górę Kościuszki i spotkaliśmy niezwykłe zwierzęta – kangury, misie koala, dziobaki i diabły tasmańskie. Nie ominęła nas wycieczka wzdłuż najdłuższego płotu na świecie Dingo Fence, chroniącego owce przed psami dingo. Mieliśmy okazję zobaczyć oryginalny australijski bumerang. Potem ozdabialiśmy własne.

  • Europa

Naszymi przystankami w Europie były Włochy, Wielka Brytania, Grecja, Francja, Niemcy, Austria i oczywiście Polska. Poznawaliśmy kraje sąsiadujące z Polską oraz stolice państw UE. Tańczyliśmy Walca, zwiedzaliśmy najważniejsze zabytki, a kiedy Big Ben wybił godzinę 17:00 piliśmy angielską herbatę w Pałacu Królewskim.

  • Ameryka Północna

W Ameryce Północnej poszukiwaliśmy złota, zwiedziliśmy największe miasto Meksyk. Widzieliśmy też największy wodospad Niagara. Obserwowaliśmy zwierzęta takie jak niedźwiedź grizzly, aligator czy ryś amerykański.

  • Ameryka Południowa

Tropikalne lasy deszczowe, najdłuższa rzeka Amazonka i sucha pustynia Atacama oto krajobrazy napotkane w Ameryce Południowej. Przeprawa przez dżunglę pozwoliła nam na spotkanie z papugami, mrówkojadami, pumami i jaguarami. Najbardziej popularną zabawą w tamtych rejonach jest piniata, czyli rozbijanie kukły z cukierkami. My też mieliśmy przy tym wiele radości.

  • Azja

Koleją transsyberyjską do Azji. Przystanek Chiny. Przechadzaliśmy się zatłoczonymi ulicami Shanghaju, jedliśmy ryż pałeczkami. Podtrzymując tradycję tańczyliśmy z chińskim smokiem. Nie zabrakło też aromatu tradycyjnych przypraw. Zwiedziliśmy mur chiński. Mieliśmy okazję zobaczyć Azjatyckie zwierzęta takie jak pandy, tygrysy i małpy. Wrażenie zrobiły też na nas najwyższe na świecie pasmo górskie – Himalaje.

  • Antarktyda

Na Antarktydę popłynęliśmy statkiem. Gościliśmy tam niezbyt długo z powodu strasznego mrozu. Czapki i szaliki obowiązkowe. Mimo to zabawa była wspaniała. Spotkaliśmy tam pingwiny, płetwale błękitne, foki. Nie było tam tubylców a jedynie stacje badawcze.

  • Poznajemy kontynenty

Ostatnio zaczęliśmy naszą zabawę z geografią. Powędrowaliśmy w wyobraźni zwiedzając wszystkie kontynenty. Dzieci wykazały się wiadomościami na temat flory, fauny, zabytków z różnych stron świata. Naszą przygodę zaczęliśmy lotem balonem do Afryki. Chcąc odwiedzić rówieśniczkę Kiri, która napisała do nas list.

Afryka

  • List kl. 1-3A

W poniedziałek dzieci z naszej klasy otrzymały niespodziewany list od p. Ewy Szelburg – Zarembiny. Ciekawość była ogromna, więc natychmiast go otworzyliśmy. W środku był wiersz autorki.
Długo rozmawialiśmy o przyjaźni, o złości, o tym jak sobie z nią radzić, o przyznawaniu się do błędów… To były bardzo emocjonalne wypowiedzi, poparte własnymi doświadczeniami dzieci.
Zaciekawieni tym, jak to się stało, że list w ogóle do nas dotarł, wybraliśmy się na wycieczkę na pobliską pocztę. Dzieci przeprowadziły wywiad z panią, która tam pracuje. Zadawały bardzo mądre i ciekawe pytania. Z głowami wypełnionymi wiedzą wróciliśmy do szkoły, by przygotować się do pisania własnych listów. Wymienimy się nimi po weekendzie.

  • Poznajemy system dziesiętny
  • Nauka poprzez samodzielne działanie

Poznając miary ciężaru, dzieci  miały możliwość wykorzystania zdobytej wiedzy w praktycznym działaniu.

A wszystko zaczęło się od edukacji językowej…
Tekst o obiedzie Włóczykija zainspirował nas do tego, by przyjrzeć się innym przepisom. A jak już zajmować się jedzeniem, to wiadomo – takim jakie dzieci (i panie również) lubią najbardziej, czyli… DESEREM!!! Czytając przepis na gofry czekoladowe z nutellą i bananami, dzieci zauważyły, że są one napisane w różny sposób i tak oto poznaliśmy tryb oznajmujący i tryb rozkazujący.
Potem przyszedł czas na działanie! Sprawdzaliśmy czy producenci nas nie oszukali, podając wagę na opakowaniach, Ważyliśmy i odmierzaliśmy składniki na gofry, a przy tym zamienialiśmy kilogramy na dekagramy, dekagramy na gramy itd.
Ponieważ praca była ciężka i długa, zaraz po niej zabraliśmy się za jedzenie naszych wypieków 😀