Język niemiecki
Nauka języka niemieckiego w klasach młodszych opiera się głównie o poszerzanie bazy leksykalnej oraz reagowanie na proste komunikaty. W swojej pracy stosuję metody aktywizujące, które umożliwiają wielokrotność powtórzeń danego zagadnienia w różnorodnej formie.
W klasach starszych również poszerzamy bazę leksykalną, w zależności od poziomu grupy w oparciu o stałe struktury zdaniowe bądź poprzez tworzenie struktur w odwołaniu do poznanych reguł gramatycznych. Realizację zagadnień umożliwiają mi autorskie pomoce dydaktyczne oraz karty pracy.

Gramatyka na wesoło – odmieniamy czasowniki
Klasa 4 utrwala odmianę czasowników nieregularnych przez osoby.
Po powtórzeniu przy użyciu kart obrazkowych przyszedł czas na grę w kółko i krzyżyk. Powstały dwie drużyny: dziewczyny kontra chłopaki. Rywalizacja była zacięta i pełna emocji. Nikt nie dawał za wygraną…
Rywalizacja jest ważnym elementem naszej pracy. Wielu naszych uczniów to dzieci nie posiadające rodzeństwa. Ponadto dzieci mają mało …

Budowanie zdań w języku niemieckim
Dzieci z klasy 3-4 budują i zapisują swoje pierwsze zdania w języku niemieckim.
Na tym etapie bardzo ważne jest odniesienie do konkretu i odpowiednia wizualizacja zagadnienia. W związku z tym na pomocy dydaktycznej, która służy do budowy zdań z użyciem mianownika i biernika, umieściłam symbole części mowy M. Montessori. Końcówka osobowa czasowników została wyróżniona czerwonym kolorem …

Justyna Bubas – nauczycielka języka niemieckiego o sobie
Jestem absolwentką Pedagogiki Wieku Dziecięcego na Uniwersytecie Łódzkim. Deutsches Sprachdiplom II oraz doświadczenia wyniesione z własnej wieloletniej edukacji dwujęzycznej umożliwiają mi realizowanie się również jako nauczyciel języka niemieckiego.
Obecnie studiuję Socjoterapię i Psychoterapię Dzieci i Młodzieży. Ukończyłam Kurs Metodyczny Pedagogiki M. Montessori oraz liczne szkolenia (m.in. KLANZA, animator zabaw dziecięcych). Jestem pasjonatką języka, pełną …