• Family Group - Social Media

Grywalizacja na języku polskim

Grywalizacja to użycie mechanizmów znanych z gier (planszowych, towarzyskich, komputerowych) do zmiany zachowań ludzi poza kontekstem gry. Grywalizacja to także wstrzykiwanie frajdy do czynności (takich jak praca, ranne wstawanie, oszczędzanie na emeryturę czy nauka), które normalnie frajdy nie sprawiają.

Wprowadzenie tych elementów grywalizacji na języku polskim ma dokładnie taki sam cel.

Postanowiłam przenieś ze swoimi uczniami elementy powieści do naszego świata. Chciałam w ten sposób uzyskać identyfikację z utworem literackim i umożliwić moim uczniom poznanie go niemal od podszewki.

W ubiegłym tygodniu uczniowie klasy 6-7 rozpoczęli omawianie dramatu Juliusza Słowackiego pt. Balladyna. A w związku z serią tajemniczych morderstw do akcji wkroczyli agenci Biura Śledczego. Po zebraniu dowodów, skatalogowaniu ich, dokładnym opisaniu i analizie, udało się przeprowadzić rekonstrukcję zdarzeń i ustalić, że poszukiwaną zbrodniarką z całą pewnością jest – Balladyna!

Kolejnym etapem śledztwa było przesłuchanie głównej podejrzanej przez cały zespół ekspertów. Dzięki ich wrodzonej intuicji i bardzo dobrej znajomości sprawy, szybko udało im się doprowadzić Balladynę do przyznania się. Niestety, mimo nadzoru policyjnego zbrodniarka zbiegła. Pracownicy Biura Śledczego nie tracąc czasu wystawili za nią listy gończe.

Ostatnim etapem śledztwa była rozprawa sądowa, na której prokuratura w oparciu o zebrane dowody postawiła Balladynie szereg zarzutów. Jak się okazało, sprawa skomplikowała się, gdy do akcji wkroczyli obrońcy oskarżonej i przedstawili wiele dowodów na to, że ich klientka wcale nie ponosi winy. Po zażartej dyskusji na sali sądowej zapadł wyrok. Balladyna została uznana za winną swoich czynów.

Czy się udało? Czy osiągnęłam zamierzony cel? Oczywiście!

Wyślij komentarz