• Family Group - Social Media

Język polski

Uczenie się języka, to uczenie się myślenia i kreatywności. W edukacji polonistycznej ważne jest dla mnie, aby dzieci potrafiły myśleć, dyskutować, wyrażać swoją opinię, wnioskować, szukać i sięgać jeszcze dalej – jeśli tylko coś je zaciekawi. W swojej pracy bazuję na aktywizacji ucznia w procesie uczenia się, wykorzystując w tym celu autorskie pomoce dydaktyczne. Przy ich tworzeniu wspieram się elementami edukacji językowej Marii Montessori, ale wdrażam również wiele własnych pomysłów i modyfikacji – w odnalezieniu których największą inspiracją są moi uczniowie.

Uważam, że bardzo ważne jest przedstawianie zagadnień na konkrecie – tak, aby nawet w przypadku treści gramatycznych- często abstrakcyjnych – dzieci mogły „doświadczyć” tego, o czym się uczą. Często odwołuję się do mnemotechnik oraz nauki w oparciu o skojarzenia wzrokowe i ruchowe. Przy omawianiu tekstów literackich i kulturowych lubię wykorzystywać metody twórczego myślenia oraz różne formy przekładu intersemiotycznego.

Autorka bloga o języku polskim – o sobie

Nazywam się Julita Michalak. Jestem absolwentką Uniwersytetu Łódzkiego na kierunkach filologia polska, logopedia z audiologią i neurologopedia. Lubię stale poszerzać swoje horyzonty i uczyć się nowych technik pracy z dziećmi oraz form wsparcia, którego potrzebują – dlatego też ukończyłam kurs integracji sensorycznej i podjęłam naukę w Studium Socjoterapii i Psychoterapii Dzieci i Młodzieży Krakowskiego Centrum …

Grywalizacja na języku polskim

Grywalizacja to użycie mechanizmów znanych z gier (planszowych, towarzyskich, komputerowych) do zmiany zachowań ludzi poza kontekstem gry. Grywalizacja to także wstrzykiwanie frajdy do czynności (takich jak praca, ranne wstawanie, oszczędzanie na emeryturę czy nauka), które normalnie frajdy nie sprawiają.

Wprowadzenie tych elementów grywalizacji na języku polskim ma dokładnie taki sam cel.

Postanowiłam przenieś ze swoimi uczniami elementy …