• Family Group - Social Media

Blog klasy 1-3 A

Nazywam się Justyna Bubas. Na blogu prezentuję ważne i ciekawe sytuacje, mające miejsce w mojej klasie.
Naczelną zasadą w naszej pracy jest zasada zmiennej aktywności i różnorodności działań. Pracujemy na dywanie, w ruchu, z różnorodnym materiałem do ćwiczeń, z elementem manipulowania, segregowania, układania itp. Najważniejsza w tym jest wielokrotność powtórzeń i emocjonalny aspekt sytuacji edukacyjnych. Dzieci mają w toku aktywności możliwość samokontroli. Uczymy dzieci postrzegania błędu jako ważnego elementu w edukacji oraz w codziennym życiu.

Brak podręcznika sprzyja indywidualizacji, podążaniu za dzieckiem. Nasze dzieci:

  • sporządzają notatki
  • rysują projekty
  • konstruują gry dydaktyczne
  • utrwalają wiadomości i doskonalą umiejętności na kartach pracy
  • od początku swojej edukacji  formułują w wypowiedziach pisemnych swoje myśli

Omawianie lektury nie musi być nudne!

Po przeczytaniu lektury pt. „Kubuś Puchatek” dzieci wcieliły się w konstruktorów gier planszowych. wymagało to nie tylko znajomości treści książki, ale również wykazania się logicznym myśleniem, umiejętnością tworzenia tekstu (każdy stworzył instrukcję do swojej gry) oraz zdolnościami plastyczno-technicznymi.

W trakcie tworzenia gier mieliśmy wiele radości. Postanowiliśmy podzielić się nią z najmłodszymi dziećmi w naszej placówce. …

Bywają też u nas rodzice 🙂

W naszej klasie często gościmy rodziców, którzy wcielają się w rolę ekspertów w różnym zakresie. Opowiadają nam o swojej pracy i zainteresowaniach. Ogromnie cieszy nas, że za każdym razem mamy szansę w praktyce doświadczyć jak to jest wykonywać dany zawód.

Lektura nie musi być nudna !

Czy lekturę można zamknąć w pudełku po butach? Wydaje się to Wam dziwne? Otóż dla naszych kreatywnych dzieci nie było w tym nic zaskakującego…

Dzieci z klasy 1-3 z chęcią zabrały się za czytanie książki pt. „Zaklęcie na W”, której akcja rozgrywa się w czasie II wojny światowej.
Każdy umieścił w swoim pudle przedmioty i rysunki, …

Zdrowy styl życia

W minionym tygodniu dzieci z klasy 1-3 zajęły się cyklem tematycznym dotyczącym zdrowego stylu życia.

Inspiracją do tego było doświadczenie wykonywane w czasie lekcji przyrody, do którego użyto Coca Coli. Rozpoczęły się w związku z tym rozmowy, co korzystnie wpływa na nasze zdrowie, a co mu szkodzi. W technikach twórczych tworzyliśmy skojarzenia i definicje zdrowia …

Wild animals

Na języku angielskim w klasie I-III poznajemy dzikie zwierzęta. Zdania oznajmujące i przeczenia w czasie Present Simple ujęte zostały na plakatach wykonywanych w dwóch grupach. Prace wykonane zostały z wykorzystaniem różnorodnych materiałów plastycznych. Brawo!

List kl. 1-3A

W poniedziałek dzieci z naszej klasy otrzymały niespodziewany list od p. Ewy Szelburg – Zarembiny. Ciekawość była ogromna, więc natychmiast go otworzyliśmy. W środku był wiersz autorki.
Długo rozmawialiśmy o przyjaźni, o złości, o tym jak sobie z nią radzić, o przyznawaniu się do błędów… To były bardzo emocjonalne wypowiedzi, poparte własnymi doświadczeniami dzieci.
Zaciekawieni tym, jak …

Nauka poprzez samodzielne działanie

Poznając miary ciężaru, dzieci  miały możliwość wykorzystania zdobytej wiedzy w praktycznym działaniu.

A wszystko zaczęło się od edukacji językowej…
Tekst o obiedzie Włóczykija zainspirował nas do tego, by przyjrzeć się innym przepisom. A jak już zajmować się jedzeniem, to wiadomo – takim jakie dzieci (i panie również) lubią najbardziej, czyli… DESEREM!!! Czytając przepis na gofry czekoladowe z …

Materiał rozwojowy M. Montessori klasa 1-3 A

Materiał M.Montessori jest bardzo ważny w naszej klasie w nauce matematyki i języka polskiego. Konkret, symbolika odnosi się do etapu rozwoju myślenia dzieci w wieku wczesnoszkolnym- myślenia konkretno-wyobrażeniowego (Piaget). Każdy rodzic powinien wiedzieć, że naukę matematyki według metody Montessori rozpoczyna się od zajęć z „konkretami”, tj. przedmiotami, które za pomocą zmysłów dziecko ze sobą porównuje. …